.date-header {text-align:center;} " rel="icon" href="/PATH_TO_ANIMATED_FAVICON/favicon.ico" type="image/x-icon">

2. prosince 2014

Cesty ďáblovy jsou nevyzpytatelné, podobně jako cesty Boží.


Napsala americký spisovatel John Saul
V anglickém originále  Punish the Sinners
Přeložil Roman Lipčík


Literatura světová - Thrillery
Inkvizice, smrt, Strach





Již druhý hororový příběh, který nám naservíroval mistr svého řemesla, americký spisovatel John Saul. Knihu napsal v roce 1978, rok po své první - Utrpení neviňátek. John si získal srdce milionů čtenářů po celém světě, a to díky tradiční podobě hororových příběhů, bez thrillerových či jiných příměsí. Ve svých příbězích nepotřebuje berličky, aby čtenáře vtáhl do děje a vyvolal v něm strach.

Jaké pocity by ve vás vyvolala tak zrůdná vražda vlastních rodičů, provedená přímo před vašima očima tou poslední osobou, kterou by jste čekali? Snažili by jste se vzpomínky vytěsnit? Zapomenout? ..


Petr Balsam je učitelem psychologie a latiny. Po svém dětství, které prožíval v dětském domově odjíždí učit do městečka zvaného Neilsville do jisté katolické školy. Všichni žáci ho mají velice rádi ale on sám je plný pochyb. Pochyb, které v něm narůstají při každé jeho vyučovací hodině, při každém kroku po ulici a také při každém setkání s jistým Monsignorem Petrem Vernonem. Pár dní přežívá, sice s myšlenkami na odchod, které poté ale zažene.

A potom... první studentka spáchá sebevraždu a jelikož jsme v malém městečku, kde jsou všichni lidé silně věřící, ztrhne se lavina výčitek, dotazů a obviňování. Samozřejmě, že se ukazuje prstem jen na Petra Balsama, přistěhovalce, jehož příchod zapříčinil spousty změn. Zanedlouho, po této tragické události přijde další sebevražda. Další dívka spáchala nepřijatelnou sebevraždu a stala se z ní tak hříšnice. Není však všem sebevraždám konec, přijdou další, brutálnější a obyvatelé Neilsville ztrácejí trpělivost. Petr je v očich lidí jediným viníkem. Ten má však jen jedinou možnost - musí přijít na kloub všem těm divným věcem, které se v městečku dějí. Podaří se mu to či ztroskotá?

 

Musím se přiznat, že mne kniha od začátku nebavila ale jelikož si mne spisovatel John Saul získal knihou Utrpení neviňátek, dala jsem celému příběhu šanci. A udělala jsem velice dobře. Od poloviny knihy se děj rozjel natolik, že jsem byla ráda, že stále ještě čtu.
Zajímavý ale tragický konec byl pro mne překvapením, i když jsem nějakou tragédii čekala né však takovouto.
Musím ale připustit, že na titul Utrpení neviňátek tato kniha nemá. Alespoň pro mne. Bylo to sice skvělé a moc mne čtení knihy bavilo avšak nebylo to přesně to, v co jsem při koupi čekala.
( Ale moc krásně se mi vyjímá v knihovničce ^^)

Žádné komentáře:

Okomentovat